Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
1926-ban nyílt meg Magyarország első Waldorf-iskolája, amely hét évig működött a Kis-Svábhegyen. Az Országos Waldorf Alumni most a Facebookon osztott meg fotót az iskola egyik diákjának bizonyítványáról.
Fél éven belül másodjára ingott meg az alternatív iskolák működésének joga, ugyanis második alkalommal módosítanak az érintett iskolákra vonatkozó törvényeken. Melyek ezek a változások, és végül hogyan alakult úgy, hogy mégis minden mehet tovább szinte ugyanúgy?
Folytatódik a felhajtás az alternatív iskolák körül? Kedden fogadta az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) közoktatásért felelős államtitkára az alternatív iskolák képviselőit - írja a 444.hu.
Milyen lehetőségek vannak az oktatásban az állami iskolákon kívül? Mekkora költséget jelentenek azoknak a szülőknek, akik ezekbe az iskolákba íratnák be gyereküket? Utánajártunk.
Nincsenek vizsgák, nincsenek dolgozatok, nincs kőbe vésve a kötelező tananyag és a tanárokat inkább közreműködőknek nevezik, akik segítik a gyerekek fejlődését - ilyen és ehhez hasonló innovatív módszerekkel képzik a diákokat San Francisco egyik magániskolájában.
Nem lesznek tantárgyak, helyette kompetenciaterületeket határoznak meg, a napirendet pedig nem az óra-szünet-csengő háromszögre fűzik majd fel – mondta az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) szeptemberben induló általános iskolájáról Niedermüller Anna, a projekt felelőse. Hogyan értékelik majd a diákokat, és miért lesz „majdnemiskola” az „AKG általános”?
Az új kerettanterv szerint nem térhetnek el a Waldorf és más alternatív iskolák a központilag meghatározottól, csak akkor, ha "pluszszolgáltatást" nyújtanak. Ezzel értelmüket veszítenék az alternatív iskolák, de a magán szakképző iskolák is a végüket járják.
Nem is tudom, hogy két Darth Vader közül melyiknek drukkoljak - mondta Pokorni Zoltán egykori oktatási miniszter egy szakmai konferencián Budapesten, utalva a kormány és a tiltakozók vitájára. A jól működő iskoláknak kitartást kívánt.
A közoktatást megváltoztatni nem nagyon lehet, csak a légkörét lehet rontani vagy javítani. Most azonban egyre inkább romlik, a kormány mégis azt akarja felmutatni, hogy minden rózsás - mondta el Horn György, akivel az alternatív iskolákról és az oktatás reformálásáról is beszélgettünk.
A közel 150 éves oktatási rendszert szeretnék korszerűsíteni a Prezi-alapítók és társaik óvodájában és iskolájában. Halácsy Péter a hvg.hu-nak elmondta, nem tantárgyak szerint, hanem projektszinten folyna a tanítás.
Az állami oktatás menekültjei – így hívják azokat a diákokat, akiket szüleik átvisznek egy alternatív iskolába. Nem mindannyian mások, hiperaktívak, csak a szülőknek elege lesz az állami iskolák elavult rendszereiből. De vannak olyan diákok is, akiket menekíteni kell az állami iskolából, mert pánikbetegséget, gyomorgörcsöt okoz nekik.
A norvégiai Ringstabekk iskola negyven éve elbúcsúzott a tantárgyaktól, legalábbis a tanév nagyobb részében. A tanárok ugyanis úgy látták, a diákokat nem érdekli az, ami az órán elhangzik, nem jut el hozzájuk a tananyag. Ezért inkább bevonták a diákokat a tanulásba.
A tengerentúlon egyre többen választják az iskolarendszeren kívüli oktatást, de Magyarországon is vannak követői. Utánajártunk, mik a hazai lehetőségek.
Az évnyitó ünnepség képmutatás, hiszen a szünidő végének senki sem örül, a gyerekek nem az életre készülnek, hanem élnek, a jó iskola pedig nem jogi és hatalmi eszközökkel, hanem a személyesség erejével motivál. Így látja ezt Horn György, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium pedagógiai vezetője, az Alapítványi és Magániskolák Egyesületének elnöke.
Idén végeznek a KETEG, a Keresztény Társadalmi Elvek a Gyakorlatban nevű képzés első hallgatói. A Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola a Budapesti Corvinus Egyetemmel közösen indította el a posztgraduális képzést 2010-ben.